Sunday, May 1, 2011

Oh My God Allah the Almighty

Oleh: Cicit Hj Mohamad Perak

The Trio to Allah also they are willing to cheat and telling lies. General statement: Mereka yang bersumpah laknat kepada diri sendiri adalah orang-orang yang jahil. Solat fardhu 5 waktu pun selalu tertinggal lepas itu hendak tunjukkan diri maksom dan berwajah baik. Dato' 'Ass'kay dalam sumpah laknat indirectly menyatakan dia juga melakukan zina pada waktu itu. Chua Soi Lek tak apalah, dia bukan Islam. Tak kan orang Islam pun nak bersifukan Soi Lek?

Memanglah kita tidak harus menidakkan ketentuan dan ciptaan Illahi akan sifat rupa sesuatu makhluk. Bila aku tengok muka Syazryl 'Ass'kay, memang muka penipu! Demi habuan wang yang melimpah sanggup buat apa saja. Sumpah laknat beliau lakukan kerana mungkin selama ini mereka yang telah buat belum lagi terima balasan setimpal daripada Allah. Mereka ingat akan terlepas. Sebenarnya Allah sedang menguji mereka sejauh mana mereka boleh pergi dan selamat ketika berada diimuka bumi ini.

Sesungguhnya Allah selalunya akan menjatuhkan musibah bukan hanya ke atas mereka yang melakukan dosa, malah mereka yang disekeliling juga akan terkena! Nauzubillah.

Semasa aku di USM Pulau Pinang dalam sekitar tahun 1996-97, masa itu sedang ambil MBA di USM, satu hari tu aku bersolat Jumaat di Masjid USM. Semasa aku duduk tiba-tiba ada seseorang duduk disebelahku. Tiba-tiba aja aku rasa lain macam dan tak sedap hati. Lalu aku merenung orang disebelah. terkejut aku, rupanya yang duduk itu ialah TSARTC. Tengok wajahnya aku jadi seram. (Beliau selepas itu merayau disekitar USM dengan seorang rakannya yang aku tak kenal. Agaknya sedang mencari 'mangsa'. Itu telahan rakanku kemudiannya).

Aku bingkas bangun dan terus duduk ditempat lain. Aku nak duduk terus disebelahnya terasa gelilah! Sampai begitu sekali.

Apa guna Part 1 Part 2 akan video itu. MP Sungai Petani telah melihat versi itu keseluruhannya. Konklusinya, itu bukan DSAI. Bila beliau bawa rakan-rakan nak pastikan sekali lagi kesahihan video itu, the Trio never turned up. So?

Ada akal fikirlah sendiri. Setongong-tongong manusia disisi Allah adalah mereka yang tak menggunakan akal dalam berfikir dan bertindak. Ingatlah orang yang benar-benar telah melakukan kesalahan seperti membunuh, rasuah dan sebagainya akan buat apa saja untuk selamatkan diri, dan bagi mereka akhirat cerita lain!

Kalau kita kembali kepada Islam tak susah akan isu itu untuk diselesaikan. Kita terlalu ikut undang-undang buatan dan logik manusia semata-mata. Hukum Allah macam tak adil!

Selagi kita menganggap undang-undang Allah itu tidak atau kurang adil, sampai bila-bila pun kita akan sesat.

Ya Allah, lindungilah kami daripada orang-orang yang sesat dan dengan bangga mempermain-mainkan keesaan dan kekuasaanMu.

Amin.

No comments: